Fang dine kunder via hjemmesiden

De fleste erhvervsdrivende har en hjemmeside i dag. Nogen bruger hjemmesiden som et visitkort, som efter min mening er et spild af dimensioner. Her har man investeret penge i domæne og hosting på et webhotel, og så har en person sat et middelmådigt design op, hvor man lige skriver hvad man hedder, hvad ens telefonnummer er og at man i øvrigt er velkommen til at sende en hilsen på mailadressen.

Spild af god plads!

Kom ind i kampen. Gør op med den tanke, som mange har: – Jeg behøver ikke at lægge flere informationer på min hjemmeside, for jeg har de kunder, jeg skal have.

Den lader jeg lige stå helt alene og ukommenteret.

Det er også en kendsgerning at mange små og mellemstore virksomheder ikke har tid til at passe og pleje en hjemmeside. Det er derfor du skal kontakte mig ( tlf. 2972 0955). Jeg ved noget om hvordan man på en nem og praktisk måde kan igangsætte en fornuftig opdatering af websitet.

Hvis du stadig ikke tror på mig, kan du booke mig til at vedligeholde din hjemmeside. Og det er vigtigere end du tror. Det er nemlig facts at Google belønner opdaterede hjemmesider i forhold til hjemmesider med statisk og gammelt indhold. Den kan vi godt slå fast med syvtommersøm.

Andre hjemmesideejere mister energien og gejsten med tiden. Og det ER da også et tidskrævende arbejde at passe og vedligeholde hjemmesiden. Det indlæg, som du læser i disse sekunder, er skrevet en torsdag aften, hvor der alligevel ikke var noget andet at lave, og fruen så en film med Tom Cruise … Det tager tid at generere indhold til websitet, men jeg er også ganske sikker på, at det betaler sig. Du er her jo ;-)

Og så er der folket, som opgiver hjemmesiden. Der er ingen besøgende, eller også er besøgstallet faldende. Giv ikke op! Der er håb forude, men det kræver at du er med på nogle af de ideer jeg kommer med herunder. Og igen: hvis du ikke fornemmer at du har tid, energi eller lyst til det, så ring til mig (husker du telefonnummeret?).

Råd nummer 1: Ryst posen

Du sidder nu med en følelse af at du burde skrive noget til din hjemmeside, men du er tom for ideer: hvilket indhold skal du lægge ud. Tænk på de seneste 3-5 kunder. Er der en eller flere af disse kunder, som du kan generere en god historie ud af? Har du investeret penge i nye maskiner? Ryst posen.

Råd nummer 2: Tjek statistikken

Du har jo allerede noget indhold på hjemmesiden i forvejen. Er du egentlig klar over, hvad der er mest læst af dine besøgende? Det kan jo være at det er omtalen af et bestemt produkt, der læses igen og igen af gæsterne. Skriv et nyt indlæg om produktet, blot med en anden vinkel. Find ud af hvilke sider der læses mes at af dine besøgende og beløn dem med nye vinkler og historier om emnet.

Råd nummer 3: blandt dig i debatten

Hvis du er gået helt kold, kan du starte med at bevæge dig ind på hjemmesider og debatforummer, hvor man taler om det du arbejder med. Måske er det et debatforum om landbrugsmaskiner. Måske en blog om ammeindlæg. Bevæg dig ind og kommenter sagligt på det du læser. Kom med gode input og læg i samme åndedrag mærke til, hvilke indlæg der kommenteres mest. Her har du måske emnet for det kommende indlæg på dit site?

Råd nummer 4: De sociale medier

Og de sociale medier kommer vi ikke uden om. De er kommet for at blive. Og du kan lige så godt acceptere tingenes tilstand og bruge dem aktivt i din egen markedsføring. Bevæg dig ind i de rette grupper og deltag på lige fod med de andre debattører. Hent inspiration hos de andre og find fyldepennen frem. Måske er der ligefrem debattører, som savner artikler og indlæg på nettet om et specielt emne. Hvorfor er det ikke dig, der skriver sådan et indlæg?

Råd nummer 5: Husk nyhedsbrevet

Måske har du allerede en konto hos Mailchimp eller lignende hvorigennem du udsender nyhedsbreve. Hvornår har du senest udsendt sådan et nyhedsbrev? Hvad var indholdet? Hvad er der sket i mellemtiden? Få skrevet et godt nyhedsbrev og send det ud. Men ikke før at du har gennemtjekket din hjemmeside: er der forældede informationer, som skal fjernes? Har du ansat nye folk, som fortjener at komme på hjemmesiden? Er firmabilen skiftet ud? Og måske kan du skrive en understøttende artikel om et af de emner, som du tager op i nyhedsbrevet.

Råd nummer 6: Fortvivl ikke

Jeg siger det lige en gang til: hvis du fornemmer at virksomhedens hjemmeside er noget tyndbenet, og at du måske endda er en smule flov over den, så ring til mig. Jeg er vant til at arbejde med hjemmesider på mange planer, og jeg har endnu ikke oplevet en eneste gang, hvor sagen var klar: vi dropper hjemmesiden! Nej, uanset hvilken forfatning din nuværende hjemmeside er i, er der håb forude. Måske skal siden redesignes. Måske skal nogle tekster bearbejdes. Måske skal vi give den en skalle på de sociale medier. Men der er håb forude.

Ring til mig: 2972 0955

0 svar

Læg en kommentar

Skriv gerne en kommentar
Du er meget velkommen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *