Kursus: Annoncering på Facebook

Annoncering på Facebook! Mediet som alle elsker – eller hader! Det, der startede som en slags eksperiment på et amerikansk universitet, har udviklet sig til en verdensomspændende ”hjemmeside”, hvor folk har virtuelt, socialt samvær. Nu kan du komme på kursus, hvor du lærer meget mere om annoncering på Facebook.

Inden jeg løfter sløret alt for meget, er det vel på sin plads at komme med nogle småfilosofiske betragtninger om Facebook og dens betydning for de moderne mennesker. Jeg ved at det ikke er alle, som er lige begejstret for Facebook, men det er en kendsgerning, at der findes over en milliard profiler på Facebook.

Alene i Danmark findes der over 3 millioner profiler, og når man tænker på, at børn under 13 ikke har lov til at oprette en profil på Facebook, er det da et meget pænt tal. Tænk hvis man kunne lokke danske profiler til at sende mig bare én krone via MobilePay …

På Facebook 24/7

Nå, men Facebook er overordnet set næsten hvermandseje, og mange tjekker deres sociale liv via smartphones og tablets. Det betyder at vi næsten er på Facebook 24/7 – på godt og ondt. Vi har travlt med at udveksle så spændende sager som

  • Statusopdateringer
  • Links
  • Billeder
  • Videoklip
  • Nyheder
  • Citater
  • Begivenheder
  • Og meget, meget

Firmasider på Facebook

De fleste firmaer i dette land er også opmærksomme på, at man med fordel kan forsøge at kapre kunder via Facebook. I mange år har det været Google AdWords, som har været virksomhedernes bedste våben i købe-marketing på nettet, men med Facebooks ”kapow-agtige” styrke er der al mulig grund til at sætte spot på dette medie.

Mange virksomheder har derfor valgt – med god grund – at oprette en firmaside på Facebook, hvor de kan gøre lidt gratis PR ud af deres firma. De fleste opretter en side og så fortæller de en historie, smider et foto op eller kyler et relevant link ind på firmasiden en gang imellem. Det kan være ret effektivt, hvis det bliver gjort på den rigtige måde.

Annoncering på Facebook – et godt alternativ

Annoncering på Facebook er en anden ekstra mulighed, men mange virksomheder er meget famlende i forhold til, hvordan de kommer i gang med annonceringen på Facebook. Mange spørgsmål trænger sig på:

  • Skal jeg booste et opslag?
  • Og hvordan gør jeg det mest effektivt?
  • Hvad er den såkaldte Power editor på Facebook?
  • Skal jeg bruge fotos eller tegninger?
  • Hvordan formulerer jeg mit budskab?
  • Kan jeg vælge bestemte målgrupper for min annonce på Facebook?

Hvis en virksomhed på egen hånd skal sætte sig ind de muligheder, som Facebook tilbyder med hensyn til annoncering, går der hurtigt mange timer. Personligt hylder jeg ”Learning by doing”, men jeg anbefaler bestemt også at man hopper på et kursus, hvis nyt skal læres.

Derfor anbefaler jeg naturligvis dette kursus: Annoncering på Facebook.

Det er et kursus som jeg i samarbejde med Facebook-specialist Tommy Gjedde fra firmaet Social Plexus afholder i Svendborg i januar 2016.

Det sker på Fremtidsfabrikken ved Svendborg Havn. På en formiddag fra klokken 9-12 vil vi give dig masser af gode fif, tips og tricks til din annoncering på Facebook, og som noget ekstraordinært tilbyder vi dig desuden 45 minutters GRATIS sparring efterfølgende.

Se mere! Kursus: Annoncering på Facebook

0 svar

Læg en kommentar

Skriv gerne en kommentar
Du er meget velkommen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *